mijn aankomst + eerste werk week - Reisverslag uit Pegões, Portugal van nick staalduinen - WaarBenJij.nu mijn aankomst + eerste werk week - Reisverslag uit Pegões, Portugal van nick staalduinen - WaarBenJij.nu

mijn aankomst + eerste werk week

Door: nick van staalduinen

Blijf op de hoogte en volg nick

18 Mei 2015 | Portugal, Pegões

Aankomst.

Wij kwamen aan op het vliegveld van Lisabon na 3 uur vliegen vanaf het vliegveld van Amsterdam. Toen we daar naar buiten liepen voelde je gelijk al dat je niet meer in Nederland was want de hitte was al gelijk te voelen om 10 uur s'ochtends. Wij moesten even wachten tot Jerry ons kwam halen bij het vliegveld. Jerry kwam aanrijden in een wit busje waar we met zijn alle in konden. Mijn rij instructeur zat naast Jerry die zou ook een week daar heen komen. Hij en Jerry zijn vrienden en Jerry is onze stage begeleider. Wij gingen eerst naar het bedrijf om daar even een rondje te maken en te kijken hoe het er uitzag. Van Schie heeft hier een plastic achtige koepel kas, kleine glazen kas en heel veel land buiten waar de planten op de grond staan. Ik kijk mijn ogen uit want het was heeeeel groot buiten. zo ver tot je kon kijken was alles van van Schie.(daar komt nog een foto van) Toen na de rondleiding gingen we naar ons appartement. Het was beter dan ik had verwacht want we hadden 3 slaapkamers met in elk 2 1persoonsbedden een zeer ruime woon kamer 2 badkamers en ook een zeer ruime keuken. In de avond zijn we naar de Tosti Bar gegaan en zijn we wat gaan drinken met Jerry en Mark.(mijn rij instruteur) In de Tosti bar is gratis wifi dus wij zitten meestal daar na het werk. Zondag zijn we vooral in het dorp wezen kijken en hebben 1 supermarktje ontdekt. Wij kregen even later een telefoontje dat de vracht wagen met onze spullen er was. Die hebben we meegenomen met het busje en toen zijn wij naar het appartement gefietst. Na het uitpakken zijn we ergens gaan eten. Dat was onze eerste weekend in Pegoes het dorp waar wij nu 2 maanden leven.

Eerste werk week.

Mijn eerste 3 dagen zijn vrij kort en simpel uit te leggen ik heb 3 dagen lang paden aangespoten. (dus Marco als je het leest deze stage is ook nog goed voor Lansbergen :P) Mijn 4de werkdag was wel iets beter niet heel veel want ik mocht de heledag rollen banen verplaatsten en daarna planten daarop schoonmaken. De laatse dag van mijn eerste week was zeer best te doen. Ik ben toen bevriend geraakt met een nepallees Bidal. Hij kan goed Engels en is erg aardig. Ook ben ik met een Portugees bevriend geraakt die ook goed Engels kan Carlos. En zo zijn er nog wel een paar mensen met wie ik het hier goed kan vinden en wie wij uitnodigen om in de tosti bar na werk wat te komen drinken.

Koken.

De eerste week heb ik elke avond gekookt denk derest van de weken ook.

1ste dag: Penne Pesto
2de dag: Macaroni Cabonara
3de dag: omlet met tomaat champignons en ham.
4de dag: rijst met paprika champignons en hamburger
5de dag: Kip zoet gemaakt met ananas en toen door de spagetti.

Ik vond het in iedergeval best lekker om te eten en derest van de groep denk ik ook wel.

2de weekend Pegoes.

In het 2de weekend zijn wij op zaterdag lekker weze uitslapen toen zijn we naar de tosti bar gegaan en hebben wij wat gedronken en wat gegeten. Jorben was jarig die Zaterdag dus we hadden veel mensen van het werk uitgenodigd en hebben in de feestweek een feestje gemaakt. Een dorpje verder was er een festival. Daar was stieren rennen. 1 stier en daar kon je dan met ze allen over het hek klimmen om te rennen voor die stier en je kon er ook weer terug over heen als je wou. Ik moest en zou dit natuurlijk ook doen. Ben toen op mijn scheen geraakt door dat beest maar valt allemaal mee. de volgende middag zijn ik en Kelly naar het zwembad geweest want derest was voetbal kijken in de tosti bar. Toen we daar met de onderwater gopro een leuk filmpje hebben gemaakt zijn we terug naar het huisje gegaan. Toen terug naar de tosti bar want de kampioens wedstrijd van Benefica was. Benefica werd kampioen en iedereen rende hier over de straat tractor op de weg mensen in die bak iedereen toeteren met ze auto was best leuk om te zien!

Foto's en Video's komen hopelijk deze week nog!!

  • 19 Mei 2015 - 22:09

    Jose En Henk:

    Hey nick,
    Talentje in koken zie ik, alis komt snel bij je eten!
    Best stil op de tuin zo zonder jou, en echt geen tijd om onder de tafels schoon te maken ;-)
    Maak er war van met zijn allen!
    Groetjes henk en jose

  • 19 Mei 2015 - 22:10

    Stefan Kleer:

    joeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik mis je:( . Klinkt goed geniet ervan jullie

  • 31 Mei 2015 - 22:05

    Frans:

    Hoi Nick, wist niet dat je kon koken maar goed bezig dus. Wil je mij nog toevoegen aan je mailgroep. Krijg ik automatisch een bericht als je wat plaatst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

nick

Actief sinds 13 April 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 2269

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 07 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: